W cenie czesnego zapewniamy:
Troskliwą opiekę w systemie całodziennym lub 5-godzinnym,
Komfortowe warunki, ciepłą i rodzinną atmosferę,
Wykwalifikowaną kadrę,
Realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
Zajęcia dydaktyczne, plastyczne, muzyczne, taneczne, ruchowe, gry i zabawy,
Naukę języka angielskiego poprzez zabawę,
Zajęcia z rytmiki,
Zajęcia sportowe - lekkoatletyka, zajęcia ruchowe z elementami piłki nożnej,
Klub Młodego Odkrywcy - nauczanie przez ekperymentowanie,
Wycieczki i spotkania z ciekawymi ludźmi,
Udział w ciekawych projektach - Migające Przedszkole, AIESEC,
Współpracę z pedagogiem specjalnym, logopedą, terapeutą Integracji Sensorycznej,
Indywidualne podejście do każdego dziecka,
Mobilną tablicę ogłoszeń dla rodzica (aplikacja na telefon).
Język angielski
Na zajęciach realizowany jest program dostosowany do zainteresowań, potrzeb i możliwości małych dzieci.
Celem zajęć jest:
- zapoznanie dzieci z językiem angielskim,
- rozwinięcie umiejętności mówienia i rozumienia ze słuchu.
Tematyka zajęć związana jest ze światem dziecka. Każde zajęcia uatrakcyjniają gry i zabawy, piosenki, historyjki i wierszyki.
Główne założenia metodyczne:
1. Powtarzanie słownictwa – często i z różnego zakresu tematycznego.
2. Brak tłumaczenia zasad gramatycznych.
3. Inscenizacja sytuacji zbliżonych do naturalnych.
4. Kształcenie sprawności słuchania i mówienia – podczas zabawy, zgadywanek ruchowo-językowych, piosenek, bajek.
5. Wykorzystywanie różnorodnych pomocy dydaktycznych – maskotek, pacynek, kolorowych kart, książek, piosenek, bajek, gier, mat, zabawek.
6. Prowadzenie dużej ilości zabaw ruchowych.
Zajęcia języka angielskiego w przedszkolu odbywają się w Grupie Maluchów raz w tygodniu, a w Grupach Średniaków i Starszaków dwa razy w tygodniu i trwają 20-45 minut.
Rytmika
Metoda wychowania muzycznego stworzona przez E. Jaques-Dalcroze'a. Istotą zajęć jest odtwarzanie przebiegu muzycznego za pomocą ruchów ciała, ale jest to również taniec, śpiew, gra na instrumentach, improwizacja ruchowa oraz instrumentalna. Zajęcia rytmiczne zawierają różny dobór ćwiczeń z elementami wyrabiania sprawności fizycznej, uwrażliwienia na zmiany zachodzące w muzyce, oswajania z zagadnieniami muzycznymi, ilustracjami ruchowymi do piosenek, elementami tańca towarzyskiego, tańca grupowego oraz relaksacją przy muzyce.
W przedszkolu rytmika odbywa się raz w tygodniu z akompaniamentem instrumentu klawiszowego i trwa 20-45 minut. Zajęcia prowadzi nauczycielka rytmiki pracująca na co dzień w Szkole Muzycznej.
Zajęcia sportowe
Zajęcia sportowe mają na celu przede wszystkim:
- poprawę koordynacji ruchowej,
- rozwijanie inteligencji ruchowej i interpersonalnej dziecka,
- nabywanie nawyków aktywnego i zdrowego trybu życia,
- wykształcenie nawyków dobrej postawy,
- zdobycie umiejętności pracy w grupie.
Zajęcia sportowe w przedszkolu prowadzone są przez wykwalifikowanych trenerów sportu, odbywają się raz w tygodniu i trwają 30-45 minut. Odpowiednio dobrany sprzęt umożliwia ich przeprowadzenie zarówno w salach przedszkolnych jak i na świeżym powietrzu.
Współpraca z logopedą - diagnoza logopedyczna
Logopeda diagnozuje rozwój mowy wszystkich dzieci oraz wydaje diagnozę logopedyczną wszystkich dzieci powyżej 4 roku życia oraz młodszych - w przypadku podejrzenia zaburzeń rozwoju mowy.
Integracja sensoryczna
Wraz z rozwojem dziecka procesy integracji sensorycznej powinny się rozwijać i doskonalić w sposób naturalny i automatyczny w wyniku typowych dla dziecka podejmowanych aktywności. Zaburzenia Przetwarzania Sensorycznego to brak efektywnego odbioru i organizacji informacji sensorycznej w obrębie ośrodkowego układu nerwowego oraz nieprawidłowe na nie reakcje.
Zachowania, które w wieku przedszkolnym mogą niepokoić: nadmierna reakcja na dotyk, hałas, zapach, trudności w nawiązywaniu kontaktów z dziećmi, problemy z równowagą i słabo rozwinięte umiejętności motoryczne, ciągłe bycie w ruchu, pojawiające się częste lub długotrwałe napady złości, reakcje na dźwięki, których inni nie dostrzegają.
W przedszkolu odbywają się grupowe zajęcia ruchowe z elementami integracji sensorycznej, podczas których prowadzona jest obserwacja prawidłowego rozwoju dziecka pod kątem SI oraz podejmowana jest terapia z dziećmi posiadającymi odpowiednie orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej.